...

Tuesday 19 September 2017




Image result for keldai 

Lepaskan Masalah Anda



Keldai kegemaran seorang penggembala telah terjatuh ke dalam lubang yang sangat dalam. Si penggembala tidak dapat menarik keldai tersebuat keluar, tidak terkira berapa kali si pengembala cuba menarik keldai tersebut keluar tapi dia tetap gagal. Dengan itu si pengembala membuat keputusan untuk menimbus keldai kegemarannya itu hidup-hidup didalam lubang tersebut .


Tanah mulai ditimbun ke dalam lubang tersebut dari atas oleh si pengembala . Keledai yang merasa tertimpa tanah, menggoyangkan tubuhnya untuk menjatuhkan tanah tersebut dari tubuhnya, dan melangkah di atas tanah tersebut. Si pengembala terus menimbun tanah sebanyak yang mungkin bagi mengebumikan keldainya itu.



Keldai itu juga mengulangi perbuatannya tadi dengan mengibaskan kembali tubuhnya dan menaiki tanah tersebut. Semakin tanah ditimbun, semakin tinggi tanah tersebut naik. Menjelang siang, keledai itu dapat keluar dari lubang, lalu mencari tanah yang mempunyai rumput untuk makan



Setelah banyak ‘menjatuhkan’ masalah, Dan melangkahke atas tanah tersebut (belajar dari kisah di atas), Suatu saat setelah terlepas dari masalah, anda akan mampu merumput di padang rumput hijau. Anda akan mampu meraih apa yang anda impikan.

No comments:

Post a Comment